amandalindstrom

Amanda Lindström

SMOOTHIE BOWL

Eller smoothie skål som man också kan säga. Perfekt till frukost, mellanmål eller efter träningen. Det är en mättande skål fylld av nyttigheter som är gott. För mig blev det en variant av de som fanns hemma imorse, det går ju att variera in i det oändliga och jag tror att alla mina smoothie skålar har varit helt olik den andra. Till lördagsfrukost blir det ytligare en och jag kan visa er den också senare.

Precis som jag nämnde tidigare så går det helt utmärkt att bara ta det som finns hemma och de som magen suktar efter och sedan dekorera så du får din egna lilla skönhet där hemma. För visst äter man med ögonen?

Ibland blir dem nästan för fina för att ätas upp, så vila ett litet extra öga någon minut innan ni äter upp den. Använd er av bär, färska som frysta, grönsaker, nötter, mjölk i olika varianter, kakao, havregryn och yoghurt för att sedan lägga på en topping. Låt nu fantasin ta över denna sköna skönhet till mellanmål.

Dagens Smoothie Bowl

1 fryst banan

frysta jordgubbar

frysta blåbär

 1 dl osötad havremjölk

2 msk naturell yoghurt

1 msk gojipulver

Topping

Chiafrön

banan

kokosflingor

björnbär

jordgubbar

IMG_1942IMG_1943

För att få till den sådär fluffig och samtidigt krämig är knepet en fryst banan. Det räcker med att bananen ligger i frys i ca 30 minuter. Mixa på en låg nivå lite längre tid. Imorgon blir avokado en huvudingrediens, en lite mer energirik då det är lövkrattardag hemma hos min mamma så jag behöver all energi jag kan få, Nu väntar en tacokväll med bästa vän och våra fina söner.

TREVLIG HELG ALLA FINA!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer
amandalindstrom

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
stats